SPSK

Kontakt

DYREKTOR: Violetta Błasiak

Oddział Przedszkolny Specjalny SPSK
im. Św. Antoniego z Padwy 
w Częstochowie
Ul. Bohaterów Katynia 40/42  
42- 200 Częstochowa
Wicedyrektor: Magdalena Matuszczak

Katolicka Szkoła Podstawowa
Specjalna SPSK
im. Św. Antoniego z Padwy
w Częstochowie
Ul. Bohaterów Katynia 40/42  
42- 200 Częstochowa
Wicedyrektor: Magdalena Matuszczak

Katolickie Liceum Ogólnokształcące
Specjalne SPSK
im. Św. Antoniego z Padwy 
w Częstochowie
Ul. Bohaterów Katynia 40/42  
42- 200 Częstochowa
Wicedyrektor: Magdalena Matuszczak

 Katolicka Branżowa Szkoła
I Stopnia Specjalna SPSK
im. Św. Antoniego z Padwy
w Częstochowie
Ul. Łukasińskiego 24, 
42- 200 Częstochowa
Wicedyrektor: Jolanta Wróblewska

Szkoła Przysposabiająca
do Pracy SPSK
im. Św. Antoniego z Padwy
w Częstochowie
Ul. Łukasińskiego 24, 
42- 200 Częstochowa
Wicedyrektor: Marta Łącka-Wąs

_________________________

Tel/fax: ul. Łukasińskiego 24
  34 361 56 96
e-mail: szkolyspecjalnespsk@o2.pl


Tel/fax: ul. Bohaterów Katynia 40/42
  34 370-79-55
e
-mail: szkolyspecjalnespsk@gmail.com

SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY

Zapraszamy do regularnego rozwiązywania zadań. W razie trudności prosimy o kontakt z wychowawcą. 

PROPONOWANY PLAN ZAJĘĆ DLA UCZNIA:

DZIEŃ TYGODNIA

PON 

WTOREK 

ŚRODA 

CZWARTEK 

PIĄTE

ZAJĘCIA EDUKACYJNE 

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Przysposobienie do pracy

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Przysposobienie do pracy

Funkcjonowanie osobiste i społeczne

Przysposobienie do pracy

Zajęcia kształtujące kreatywność

Przysposobienie do pracy

Zajęcia kształtujące kreatywność

Przysposobienie do pracy

Wychowanie fizyczne

Religia

Wychowanie fizyczne

Zajęcia rozwijające komunikowanie się

Wychowanie fizyczne

ZAJĘCIA SPECJALISTY-CZNE* 

Zajęcia z arteterapii

Zajęcia rewalidacyjne

Zajęcia ruchowe

(do wyboru gimnastyka korekcyjna, neurostymulacja, fizjoterapia, gimnastyka korekcyjna)

Zajęcia rewalidacyjne

Zajęcia indywidualne (logopedia, terapia dziecka z autyzmem, tyfloped.)

ZAJĘCIA DODATKOWE** 

Edukacja czytelniczo- medialna lub prozdrowotna

Edukacja czytelniczo- medialna lub prozdrowotna

Edukacja czytelniczo- medialna lub prozdrowotna

Edukacja czytelniczo- medialna lub prozdrowotna

Edukacja czytelniczo- medialna lub prozdrowotna

*zgodnie z zaleceniami wydanymi dla ucznia przez poradnię PP
** jest to propozycja na zagospodarowanie wolnego czasu uczniów zgodnie z jego zainteresowaniami i uzdolnieniami

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNE

Przepisz lekcję i temat do zeszytu.

Lekcja 

Temat: Co mogę robić w czasie wolnym?

Witajcie kochani Uczniowie!

Za nami wycieczka rowerowa, a przed nami dużo wolnego czasu podczas wakacji J.  Dlatego zajmiemy się teraz różnymi  sposobami jego spędzania.

Na początku proponujemy Wam, abyście zapoznali się z różnymi formami aktywności, a następnie zastanowili się nad swoimi ulubionymi zajęciami w czasie wolnym.

Oprócz aktywności fizycznej, zwłaszcza, gdy jest brzydka pogoda, można spędzić czas przy komputerze rozwiązując zadania on-line. Taka forma, w kontrolowanych ilościach czasu, też jest wartościową rozrywką. Podobnie jak rozwiązywanie krzyżówek, sudoku czy innych łamigłówek. Zatem proponujemy Wam również dodatkowe karty pracy oraz linki do zadań on-line.

Jeśli spodoba Ci się taka forma spędzania czasu wolnego i zrobisz wszystko co zaproponowałyśmy, bez trudu znajdziesz w Internecie podobne zadania. A przy okazji poćwiczysz sobie umiejętności surfowania po Internecie.

Zróbcie tyle kart ile dacie radę. Jeśli nie możecie nic wydrukować to wybierzcie sobie trzy karty pracy i zapiszcie odpowiedzi w zeszycie pod tematem.  Ćwiczymy tutaj również umiejętność dokonywania wyborów  J.

POWODZENIA JJJ

Wyślijcie do nas zrobione karty, nie musicie wszystkich . Ciekawe jesteśmy jak Wam poszło.  Przesyłajcie prace na e-mail: funkcjonowanie@gmail.com

Zadania on-line:

http://toytheater.com/maze/

http://toytheater.com/matching/

http://toytheater.com/cowboy/

http://toytheater.com/addition-pull/

http://toytheater.com/find/

http://toytheater.com/sliding-squares/

https://wordwall.net/pl/resource/726233/wyrazy-ukryte-w-wyrazach-klasa-1

https://wordwall.net/pl/resource/562118/co-jest-zdrowe

https://wordwall.net/pl/resource/1909721/%C5%82%C4%85ka

POZIOM II - pobierz karty pracy

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

Przepisz lekcję i temat do zeszytu.

Lekcja 

Temat: Portret słowem malowany.

pobierz lekcję poziom I

pobierz lekcję poziom II

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZAJĘCIA KSZTAŁTUJĄCE KREATYWNOŚĆ

Lekcja 

Temat: Czy muzyka może mnie uspokoić?

pobierz lekcję

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PRZYSPOSOBIENIE DO PRACY

Przepisz lekcję i temat do zeszytu.

Lekcja 1

Temat: Obsługa żelazka.

pobierz lekcję

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przepisz lekcję i temat do zeszytu.

Lekcja 2

Temat: Naleśniki - dobre na śniadanie, podwieczorek lub na obiad.

pobierz lekcję

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przepisz lekcję i temat do zeszytu.

Lekcja 3

Temat:  Zakładka do książki.

pobierz lekcję

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przepisz lekcję i temat do zeszytu.

Lekcja 4

Temat: Papierowe owady.

Chciałam zaprosić was do plastycznej zabawy przesyłam wam filmiki na wykonanie prac z papieroplastyki. 

https://www.youtube.com/watch?v=ac005YUARcc

https://www.youtube.com/watch?v=2tr-UpCxF4I

https://mojedziecikreatywnie.pl/2020/04/pszczola-praca-plastyczna-z-papieru

https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

WYCHOWANIE FIZYCZNE

WITAM WSZYSTKICH UCZNIÓW I WAS DRODZY RODZICE. 

W TYM TYGODNIU POZNACIE NA CZYM POLEGA PRAWIDŁOWE KOZŁOWANIE PIŁKI KOSZYKOWEJ, "POROZMAWIAMY" TAKŻE O KRĘGOSŁUPIE I O TYM JAK O NIEGO DBAĆ.

WAŻNE JEST ABYŚMY DBALI O NASZE CIAŁO - SERWOWALI SOBIE CODZIENNĄ DAWKĘ RUCHU, WZMACNIANIA I ROZCIĄGANIA. REGULARNY WYSIŁEK FIZYCZNY TO NAJLEPSZA RECEPTA NA ZDROWIE I DOBRE SAMOPOCZUCIE. ZADBAJMY O TO WSPÓLNIE.

OTO ZESTAW ZADAŃ Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO NA OBECNY TYDZIEŃ.  PRZED KAŻDYM ZADANYM TRENINGIEM ZASTOSUJ  ROZGRZEWKĘ!  STOSUJ DO KAŻDYCH ZAJĘĆ:

Pamiętajcie że ćwiczenia należy wykonywać powoli i dokładnie.
Dostosuj tempo i intensywność ćwiczeń do swoich możliwości!
Pamiętaj o prawidłowym oddychaniu podczas treningu.
Nie wstrzymuj oddechu!
Pij wodę małymi łykami podczas krótkich przerw w treningu.
Stwórz bezpieczne miejsce do ćwiczeń z dala od mebli.
Powierzchnia na której ćwiczysz nie powinna być śliska.
Strój powinien być przewiewny i wygodny
Uwaga!!!
Dawkuj delikatnie trening, szczególnie jeśli cierpisz na kontuzję lub problemy zdrowotne.

pobierz lekcję

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RELIGIA

Przepisz lekcje i temat do zeszytu.

Lekcja 1, 2

Temat: "A gdyby tak" - film.

Obejrzyjmy ten film na ten tydzień.

https://www.cda.pl/video/85595d0

.... A gdyby tak … Ben, realizuje się w biznesie i właśnie oświadcza się swojej nowej narzeczonej, która podobnie jak on kieruje się w życiu korzyściami materialnymi. W drodze na lotnisko jego samochód ulega awarii. Wtedy zjawia się Mike – kierowca holownika twierdząc, że jest aniołem.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDUKACJA CZYTELNICZO- MEDIALNA

Wirtualne wycieczki

Zapraszamy w podróż do magicznego Krakowa, Wieliczki - ze słynną kopalnią soli, pobliskiego Oświęcimia i... dalekiego, pięknego Białegostoku.

Audiobooki
Proponujemy i gorąco zachęcamy do posłuchania najpiękniejszej mowy polskiej w utworach Adama Mickiewicza.

Spektakle teatralne
Czy wiecie, jak powstaje spektakl teatralny? Dziś, do obejrzenia najpiękniejsze bajki w teatrze

Filmy (kultowe seriale)
Na tych serialach wychowali się nie tylko wasi rodzice. Warto je poznać...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDUKACJA PROZDROWOTNA

Powoli zbliżamy się do końca roku szkolnego. W tym tygodniu proponuję Wam ćwiczenia ruchowe możliwe do samodzielnego wykonania w domu. Obejrzyjcie filmiki i ćwiczcie razem z prowadzącymi. 

Poniżej zamieściłam kilka filmików dotyczących zdrowego stylu życia i ćwiczeń ruchowych, które możemy wykonać samodzielnie w domu. Zachęcam do zapoznania się z nimi i wspólnego ćwiczenia. Życzę dobrej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

https://www.youtube.com/watch?v=JXRDb-0ki74

https://www.youtube.com/watch?v=pezB41W4xaA

https://www.youtube.com/watch?v=ZMR5HRm8AYA

https://www.youtube.com/watch?v=XXzlb5X6IW8

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZAJĘCIA Z REWALIDACJI

pobierz zestaw kart i ćwiczeń

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ZAJĘCIA Z TYFLOPEDAGOGIEM

pobierz zestaw kart i ćwiczeń

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TERAPIA DZIECKA Z AUTYZMEM

kl. IA - Kamil M. załącznik 1, załącznik 2

kl. IA Marcin K. załącznik 1, załącznik SI 2

kl. IB - Anna B. załącznik 1, 2, 3

kl. IB - Anna Ł. załącznik 1załącznik 2 SI

kl. ID - Marcelina Ż. - zajęcia na terenie szkoły

kl. IID - Dominik G. załącznik 1załącznik 2 SI

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ARTETERAPIA

pobierz lekcję

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NEUROSTYMULACJA

Witam serdecznie!

W tym tygodniu chciałabym, abyśmy nadal „ćwiczyli mózg”.

Przypominam, że dzięki temu będziemy lepiej przyswajać wiedzę, wzmocnimy pamięć, wyostrzymy uwagę i poprawimy zdrowie mózgu. Proponuję Wam „9 ćwiczeń wzmacniających mózg”.

Są to specjalne ćwiczenia palców rąk i zajmą Wam tylko 10 minut. Można wykonywać je nawet codziennie o wybranej przez Was porze dnia.

Proszę, abyście wcześniej przewietrzyli pokój i ubrali się w wygodny strój.  Poniżej zamieszczam link do ćwiczeń.

Powodzenia. Pani Marta.

https://www.youtube.com/watch?v=CHvG5O1SdTs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FIZJOTERAPIA

kl. IA - Piotr J.

kl. ID - Adam Dz.

Kl. IIIA - Adrian M.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

Adam D. kl. I d Urszula S. kl. I c
Katarzyna J. kl. III a Marzena Al. kl. III a
Marzena C. kl. III a Adrian M. kl. III a
Rafał S. kl. III b                                  Paulina B. kl. III c - zajęcia na terenie szkoły

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LOGOPEDIA

    Witam Was w kolejnym tygodniu pracy zdalnej. Nadal bym prosiła, żebyście wykonywali ćwiczenia skierowane do wszystkich i indywidualne karty pracy zamieszczone w załącznikach. 
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie
p.Kasia logopeda.

I. Proszę ćwiczyć codziennie następujące ćwiczenia:

  • dmuchanie na różne przedmioty, np.: kulki z waty, skrawki papieru, piórka, piłeczki, puch z mlecza, wiatraczki, łódeczki na wodzie itp.(np. zabawa w wiatr);

  • zabawy z użyciem rurki, np.: dmuchanie nad powierzchnią wody w szklance w celu zrobienia dołka, “gotowanie wody” czyli dmuchanie przez rurkę zanurzoną w wodzie, rozdmuchiwanie kaszy, ryżu, piasku, “mecz piłeczek ping-pongowych” czyli wdmuchiwanie piłeczki przeciwnikowi do bramki zbudowanej z klocków, wydmuchiwanie baniek mydlanych;

  • zabawy ze świecą, np.: “tańczący płomień” czyli delikatne dmuchanie, aby płomień drgał, ale nie zgasł, zdmuchiwanie płomienia z dużej odległości, zdmuchiwanie kilku lub kilkunastu świeczek jednocześnie( zabawa w urodziny);

  • zabawy ze spółgłoskami, np.: naśladowanie odgłosów otoczenia – szumiący wiatr: szszszszsz..., szeleszczące liście: sz, sz, sz, sz, syczący wąż: sssssssss....., wypuszczająca parę lokomotywa: f, f, f, f, fffffffffffff....., jadąca lokomotywa: cz, cz, cz, cz, bzyczenie osy: zzzzzzzzzz...., piłowanie drewna: ż, ż, ż, ż;

  • wysuwanie języka na brodę( język może być np. ruchliwym zwierzątkiem lub akrobatą),

  • unoszenie koniuszka języka w kierunku nosa,

  • “wahadełko” – sięganie koniuszkiem języka do lewego i prawego kącika ust,

  • unoszenie języka, w szeroko otwartej buzi, do wałka dziąsłowego i opuszczanie go do pozycji jak przy głosce a

II. Ponadto proszę wykonać karty pracy zawarte w załączniku.

kl. IA - Piotr J.   kl. IA - Marcin K. kl. IB - Julia M.
kl. IB - Oliwia K. kl. IB - Anna B.  kl. IC - Urszula S.
kl. IC - Patrycja P. kl. IC - Sandra P. kl. IC - Maciej Ś.
kl. IC - Katarzyna B. kl. IC - Julia K. kl. ID - Marcelina Ż.
kl. IIIA - Marzena A. kl. IIIA - Katarzyna J. kl. IIIC - Patrycja K.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://www.cda.pl/video/85595d0