M U Z Y K O T E R A P I A
Muzykoterapia obejmuje oddziaływanie za pomocą muzyki i jej elementów (dźwięku oraz rytmu) na sferę emocjonalną oraz na ekspresję komunikatów niewerbalnych. Muzyka jest nośnikiem treści o różnym charakterze. Może działać uspokajająco, ale też aktywizująco i pobudzająco.
Wywołuje różne doznania i reakcje, wpływa na zmianę aktywności systemu nerwowego, napięcia mięśniowego, przyśpiesza przemianę materii, modyfikuje oddychanie.
Dostarcza wielu przyjemnych przeżyć, pobudza do marzeń, poprawia samopoczucie, zapobiega apatii i nudzie. Pod wpływem muzyki dziecko może zmieniać swoje reakcje, które stopniowo stają się mniej chaotyczne i bardziej uporządkowane.
Wartość terapeutyczną ma zarówno percepcja muzyki (odbiór), jak też muzykoterapia czynna, a zatem tworzenie. W naszej szkole wykorzystujemy szereg instrumentów muzycznych takich jak: tamburyna, kastaniety, bębenki, trąbki, cymbałki, flety, gitary, akordeon, talerze, ksylofony, dzwonki, trójkąty, kastaniety, klekotki i inne.
Instrumenty kształtują wrażliwość na barwę, rozwijają poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną oraz twórczość, uczą koncentracji uwagi oraz dyscypliny.